
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 22 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΜΙΤΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑ (1919 - 1985)
Σαν σήμερα 22 Δεκεμβρίου, ❝έφυγε❞, από τη ζωή Ελληνίδα ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, μία από τις κορυφαίες καρατερίστες του ελληνικού εμπορικού κινηματογράφου, Μίτση Κωνσταντάρα

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022 ║ 07:14μ.μ.
Η Μίτση Κωνσταντάρα ήταν Ελληνίδα ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, μία από τις κορυφαίες καρατερίστες του ελληνικού εμπορικού κινηματογράφου. Διέγραψε τη δική της αυτόνομη πορεία στο χώρο του θεάματος, παρότι αδελφή ενός λαμπρού πρωταγωνιστή, του Λάμπρου Κωνσταντάρα.
Η Μίτση Κωνσταντάρα γεννήθηκε το 1919 στην Αθήνα και ήταν το μικρότερο από τα τρία παιδιά του χρυσοχόου Δημήτρη Κωνσταντάρα και της Κατίνας Αγγελοπούλου. Παρά τις αντιρρήσεις των γονιών της, αλλά και του μεγάλου αδελφού της Λάμπρου Κωνσταντάρα, αποφάσισε να ασχοληθεί με την υποκριτική.
Φοίτησε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και πρωτοεμφανίστηκε σ' αυτό το 1945. Αφού δούλεψε εκεί σχεδόν για μία δεκαετία, έλαβε μέρος σε διάφορους θιάσους, στην Αθήνα και στην επαρχία, όχι μόνο δίπλα στον αδελφό της, αλλά και δίπλα στην Κυρία Κατερίνα, στην Ελένη Χατζηαργύρη κ.ά. Στη συνέχεια εγκατέλειψε τη σκηνή αρκετά χρόνια για προσωπικούς και οικογενειακούς λόγους.
Το 1962 εμφανίστηκε ξανά με το θίασο Μαρίας Αλκαίου και Βασίλη Διαμαντόπουλου, σε σημαντικά έργα όπως «Τα δέντρα πεθαίνουν όρθια» του Αλεχάντρο Κασόνα και «Ένα δέντρο μεγαλώνει στο Μπρούκλιν» της Μπέτυ Σμιθ. Από τότε και σχεδόν για μία εικοσαετία έπαιξε ασταμάτητα στον κινηματογράφο, στο θέατρο και αργότερα στην τηλεόραση, όλα σχεδόν τα είδη θεάτρου, από ελαφρά κωμωδία - κυρίως δίπλα στον αδελφό της («Υπάρχει και φιλότιμο», «Κάτι κουρασμένα παλληκάρια», «Μια κυρία ατυχήσασα», «Ο Μπάμπης και ο Μπαμπίνος», «Ήταν ένας πλέιμποϊ», «Αγάπη μου παγόβουνο» κ.ά.), μουσικές παραστάσεις («Τραγούδα θεατρίνε» δίπλα στον Τόλη Βοσκόπουλο, «Συννεφιασμένη Κυριακή», βασισμένη σε τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη) έως Σαίξπηρ («Οθέλλος»), Τσέχοφ («Ο Γλάρος») και Αριστοφάνη («Λυσιστράτη», «Βάτραχοι») στο Εθνικό Θέατρο.
Υπάρχει η εντύπωση ότι την καριέρα της Μίτσης Κωνσταντάρα την «έσπρωχνε» και την επέβαλλε ο διάσημος αδελφός της, στου οποίου και τις ταινίες και τα θεατρικά εμφανιζόταν. Αυτό όμως δεν είναι σωστό γιατί, χωρίς να είναι πρωταγωνίστρια ποτέ, η Μίτση Κωνσταντάρα κατόρθωνε πολύ συχνά να κλέβει την παράσταση με την παρουσία της και σε ταινίες χωρίς τον Λάμπρο, όπως π.χ. στην κωμωδία του Γιάννη Δαλιανίδη «Το Ανθρωπάκι» ως μητέρα της Μάρθας Καραγιάννη. Από τις καλύτερες στιγμές της στο σινεμά είναι αυτές στις ταινίες «Θα σε κάνω βασίλισσα» (1964), «Υπάρχει και φιλότιμο» (1965), «Ο στρίγγλος που έγινε αρνάκι» (1967) και «Κάτι κουρασμένα παλληκάρια» (1967).
Η Μίτση Κωνσταντάρα πέθανε στις 22 Δεκεμβρίου 1985, έξι μήνες μετά το θάνατο του αδελφού της Λάμπρου Κωνσταντάρα. Όπως λένε αυτοί που ξέρουν, ήταν η μεγάλη αγάπη της για τον αδελφό της που την είχε οδηγήσει να είναι δίπλα του και να του συμπαραστέκεται με την αγάπη και τη στοργή της, ξεχνώντας καμιά φορά και την προσωπική ζωή της.
Πηγή : www.sansimera.gr
© SanSimera.gr
ΤΟ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟ ΠΛΟΙΟ «ΛΑΚΩΝΙΑ» : ΚΑΗΚΕ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΕΣΟΥΑΡ ΜΑΛΛΙΩΝ ΚΑΙ ΒΥΘΙΣΤΗΚΕ
Σαν σήμερα το 1963 το κρουαζιερόπλοιο «Λακωνία» άρπαξε φωτιά από το κομμωτήριο και δύο μέρες μετά βυθίστηκε στον Ατλαντικό, προκαλώντας 128 θανάτους
Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022 ║ 05:14μ.μ.

- Η φωτιά στο κομμωτήριο
- Τα πλοία δεν πλησίαζαν
- «Φωτιά στο κομμωτήριο»
Το όνομα «Λακωνία» προκαλεί τρόμο στους ναυτικούς, καθώς στην Ελλάδα έχουν βυθιστεί τρία πλοία με αυτό το όνομα. Κι αν τα δύο ήταν εν καιρώ πολέμου, το τρίτο ήταν σε εποχή ειρήνης, σε κλίμα ψυχαγωγίας και απόλυτης χαράς. Ένα κρουαζιερόπλοιο, το οποίο θα περνούσε από Μαδέρα, Τενερίφη, Λας Πάλμας, Καζαμπλάνκα και θα έφτανε στο Κάντιθ. Κρουαζιέρα όνειρο που εξελίχθηκε σε πραγματικό εφιάλτη, καθώς σαν σήμερα το 1963 έπιασε φωτιά και δύο μέρες μετά βυθίστηκε παίρνοντας μαζί του 128 ψυχές.
Η πολυδιαφημισμένη 16ημέρη κρουαζιέρα Χριστουγέννων, που κόστιζε τότε 5.544 δραχμές (ή 6.6 λίρες) μετέφερε 1.041 ανθρώπους. Οι περισσότεροι από τους 646 επιβάτες ήταν Βρετανοί μεγαλοαστοί, ενώ η πλειονότητα των 395 μελών του πληρώματος ήταν Έλληνες, καθότι το πλοίο ελληνικό, κατασκευασμένο όμως στην Ολλανδία.
Η ΦΩΤΙΑ ΣΤΟ ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ
Γύρω στις 11:00 το βράδυ της 22ας Δεκεμβρίου και ενώ το πλοίο βρισκόταν βόρεια της Μαδέρας, επιβάτες και πλήρωμα παρατήρησαν πυκνό καπνό να βγαίνει από το κλειστό κομμωτήριο. Όταν από το πλήρωμα άνοιξαν τη πόρτα, είδαν να ξεπετάγονται οι φλόγες της φουντωμένης φωτιάς. Η εορταστική ατμόσφαιρα εξελίχθηκε γρήγορα σε ανησυχία, φόβο και εφιάλτη, με τους επιβάτες να ανησυχούν για τη ζωή τους, αλλά και για τα δύο βρέφη και τα 30 παιδιά που επέβαιναν στο «Λακωνία».
ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΔΕΝ ΠΛΗΣΙΑΖΑΝ
«Τελευταία φορά. Δεν μπορώ να μείνω πια στην καμπίνα του ασυρμάτου. Αφήνουμε το πλοίο. Παρακαλώ βοηθήστε άμεσα»
ήταν τα λόγια του κυβερνήτη στον ασύρματο, ο οποίος έμεινε τελευταίος στο πλοίο, κοιτώντας να σώσει όσους περισσότερους μπορούσε.
Πλοία έσπευσαν στο «Λακωνία», αλλά δεν μπορούσαν να πλησιάσουν γιατί φοβόντουσαν εκρήξεις από τις αποθήκες ακάθαρτου πετρελαίου και άλλων υγρών καυσίμων. Περισυνέλεγαν όσους από τους επιβάτες ήταν στη θάλασσα, αλλά δεν πήγαιναν κοντά :
«Τα πλοία τα οποία ήλθαν για να βοηθήσουν, περισυνέλεξαν ναυαγούς από τη θάλασσα, χωρίς να πλησιάζουν το πλοίο»,
ομολόγησε κυβερνήτης του «Λακωνία» κατά την επιστροφή του στην Ελλάδα.
«Τα πρώτα δύο πλοία που κατέφθασαν στο τόπο του ναυαγίου, για 12 ώρες μας παρακολουθούσαν άπρακτα χωρίς να μας αποστέλλουν λέμβους»,
δήλωσε ο Ολλανδός εφαρμοστής, μέλος του πληρώματος, Ραλφ Πιου.
«ΦΩΤΙΑ ΣΤΟ ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ»
Οι εφημερίδες είχαν γράψει για μια καύτρα από τσιγάρο αποκλείοντας την πιθανότητα δολιοφθοράς, ωστόσο ο τότε Δόκιμος λογιστής Ηλίας Μεταξάς, που επέζησε από την τραγωδία, είχε πει :
«Οι φήμες μεταξύ του πληρώματος ήταν ότι η φωτιά ξεκίνησε από το κομμωτήριο, διότι τάχα, το ψαλίδι με το οποίο οι κυρίες κατσαρώνουν τα μαλλιά τους, είχε ξεχαστεί στην πρίζα και πυρακτώθηκε. Με το μπότζι του πλοίου κατρακύλησε από το τραπέζι έπεσε κάτω και πήρε φωτιά το χαλί ή η κουρτίνα. Αυτό ποτέ δεν ξεκαθαρίστηκε ποτέ, από όσο ξέρω».
Και είχε λόγο που το έλεγε, καθώς το πλήρωμα κατήγγειλε τρεις διαφορετικές εστίες πυρκαγιάς. Ο Κύπριος θαλαμηπόλος Γ. Δημόκριτος αποκάλυψε ότι φωτιά υπήρξε σε τρία διαφορετικά σημεία του πλοίου : Το κουρείο, το μηχανοστάσιο και ένα ακόμη, δημιουργώντας σενάρια για δολιοφθορά και σαμποτάζ, τα οποία ούτε αυτά ξεκαθαρίστηκαν ποτέ!
Πηγή : www.gazzetta.gr

